Psychoterapia poznawczo-behawioralna (CBT – Cognitive-Behavioral Therapy) jest najbardziej uznanym nurtem terapeutycznym. Jej skuteczność została potwierdzona w wielu badaniach klinicznych. Obecnie w jej obrębie rozwijają się trzecia fala CBT: terapia schematów, terapia dialektyczno-behawioralna DBT, ACT, mindfulness itp.
Terapia opiera się na zrozumieniu poznania, emocji, fizjologii, zachowania i ich powiązań ze środowiskiem społecznym. Jej celem jest wywołanie poprawy w funkcjonowaniu człowieka w teraźniejszości i przyszłości (z uwzględnieniem minionych doświadczeń). Każde działanie prowadzone jest z poszanowaniem wartości i potrzeb osoby, w atmosferze akceptacji oraz poufności.
Dzięki relacji terapeutycznej oraz empirycznie potwierdzonym metodom, terapia pomaga w zmianie szkodliwych zachowań w odpowiedzi na trudne sytuacje, silne emocje oraz myśli. Pomaga lepiej zrozumieć i zaakceptować siebie oraz w zdobyciu umiejętności osiągnięcia dobrostan.
Dla osób:
· z trudnościami w rozumieniu i radzeniu sobie emocjami
· cierpiących z powodu nadmiernego obciążenia stresem, lękiem
· nieradzących sobie z odczuwanym przygnębieniem i apatią, obniżonym nastrojem lub złością
· z zaburzeniami nastroju (depresja, choroba afektywna dwubiegunowa CHAD)
· osób z zaburzeniami lękowymi (fobie specyficzne i społeczna, lęk uogólniony, napady paniki, zaburzenia obsesyjno-kompulsywnymi, zab. adaptacyjne, zespół stresu pourazowego PTSD)
· doświadczających kryzysów psychicznych
· które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej (np. rozwód, utrata pracy, żałoba, konflikt w rodzinie, reakcja na ciężką chorobę i inne)
· mających trudności w funkcjonowaniu społecznym
· osób z zaburzeniami osobowości
· osób z doświadczeniem psychozy i z diagnozą schizofrenii
· dla osób z ADHD i zaburzeniami ze spektrum autyzmu ASD.
Terapia psychologiczna to proces oparty na profesjonalnym wsparciu, który pomaga osobom w radzeniu sobie z różnymi problemami emocjonalnymi, psychicznymi i behawioralnymi celem poprawy jakości życia. Jest prowadzona przez wykwalifikowanego psychologa.
Cele terapii psychologicznej:
Poprawa samopoczucia emocjonalnego – pomoc w radzeniu sobie z uczuciami takimi jak lęk, smutek, złość czy frustracja.
Rozwiązywanie problemów – analiza trudności życiowych i poszukiwanie rozwiązań.
Zrozumienie siebie – rozwijanie samoświadomości, lepsze rozumienie własnych potrzeb i motywacji.
Zmienianie nieadaptacyjnych wzorców myślenia i zachowania – praca nad zmianą przekonań czy nawyków, które utrudniają życie.
Radzenie sobie z kryzysami – wsparcie w trudnych sytuacjach, takich jak strata, trauma, rozwód czy choroba.
Budowanie zdrowych relacji – poprawa komunikacji i rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych.
Terapia psychologiczna może być szczególnie pomocna osobom w następujących sytuacjach:
w kryzysie emocjonalnym, np. doświadczające strat (np. żałoba, rozwód, utrata pracy); przeżywające intensywny stres, lęk, smutek lub inne trudne emocje,
w trudnościach relacyjnych np. w konflikcie z partnerem, rodziną lub innymi bliskimi; chcące poprawić komunikację i budować zdrowsze relacje,
osoby chcące lepiej poznać siebie np. zainteresowane rozwojem osobistym; chcące zrozumieć swoje emocje, myśli i reakcje,
dzieci i młodzież np. przeżywające trudności w szkole, relacjach rówieśniczych lub rodzinnych, mające problemy z regulacją emocji lub zachowaniem
w trudnych sytuacjach życiowych np. migranci, osoby w sytuacjach wykluczenia społecznego,
osoby doświadczające różnych form przemocy,
rodzice i opiekunowie poszukujący wsparcia w wychowywaniu dzieci i budowaniu relacji w rodzinie.
Terapia uzależnień to proces terapeutyczny, który pomaga osobom zmagającym się z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych (np. alkohol, narkotyki, leki) lub od zachowań (np. hazard, gry komputerowe, zakupy, jedzenie) w zrozumieniu i zmianie destrukcyjnych wzorców działania. Jej celem jest wsparcie w odzyskaniu kontroli nad życiem, poprawie funkcjonowania emocjonalnego i społecznego oraz osiągnięcie trwałej abstynencji lub ograniczenia problematycznych zachowań.
Terapia uzależnień jest procesem wymagającym zaangażowania i czasu, ale może przynieść ogromne zmiany w jakości życia osoby uzależnionej i jej bliskich.
Terapia uzależnień jest skierowana do osób, które:
Zmagają się z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych (np. alkohol, narkotyki, leki, nikotyna)
Doświadczają uzależnień behawioralnych (np. hazard, uzależnienie od internetu, gier komputerowych czy mediów społecznościowych, zakupoholizm, uzależnienie od seksu lub pornografii, kompulsywne jedzenie)
Doświadczają syndromu współuzależnienia, czyli żyją w bliskiej relacji z osobą uzależnioną i doświadczają negatywnych skutków tego związku.
Są w trakcie lub po procesie leczenia i potrzebują wsparcia w utrzymaniu abstynencji oraz poprawie jakości życia.
Szukają pomocy w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi lub życiowymi, które są związane z uzależnieniem, jak np.: poczucie winy, wstydu lub straty; problemy w relacjach rodzinnych i społecznych; trudności zawodowe.
Terapia uzależnień jest też odpowiednia dla osób, które dopiero zaczynają zauważać problem z kontrolą pewnych zachowań i chcą zapobiec eskalacji trudności. Ważne, aby osoba była gotowa do pracy nad sobą i zmiany swoich nawyków.
Terapia pedagogiczna to złożony proces wsparcia edukacyjnego i terapeutycznego, obejmujący działania korekcyjno-kompensacyjne, stymulujące i usprawniające, mające na celu wspieranie rozwoju dziecka. Celem terapii pedagogicznej jest wspomaganie dziecka w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych, eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz poprawa funkcjonowania w sferze społeczno-emocjonalnej.
Zajęcia terapii pedagogicznej są przeznaczone dla dzieci, które zmagają się z różnorodnymi trudnościami, takimi jak:
problemy w nauce, zwłaszcza z czytaniem, pisaniem oraz specyficzne trudności edukacyjne, takie jak dysleksja, dysgrafia, dysortografia i dyskalkulia,
zaburzenia w obszarze zdolności matematycznych,
obniżony poziom sprawności manualnej i grafomotorycznej,
zaburzenia percepcji wzrokowej i słuchowej,
trudności z pamięcią i koncentracją uwagi,
nadpobudliwość psychoruchowa,
zaburzenia integracji sensorycznej,
trudności związane z lateralizacją,
nieharmonijny rozwój psychofizyczny,
trudności w orientacji przestrzennej oraz w koordynacji wzrokowo-ruchowej i słuchowej,
problemy emocjonalne i motywacyjne.
Terapia pedagogiczna wspiera w przezwyciężaniu tych trudności, rozwijając potencjał dziecka i pomagając mu w lepszym funkcjonowaniu zarówno w nauce, jak i codziennym życiu.
Logopeda- dzieci i młodzież (4-15 lat)
Neurologopeda - dzieci, młodzież i osoby dorosłe
Praca logopedy polega zarówno na profilaktyce i wspieraniu rozwoju mowy, jak i leczeniu różnego rodzaju zaburzeń aparatu mowy i języka. Leczenie poprzedza dokładna diagnoza. Dobranie metod i sposobów leczenia ma wymiar indywidualny i może różnić się w zależności od każdego pacjenta. Głównym zadaniem logopedy jest niwelowanie wszelkich nieprawidłowości związanych z mową, językiem i komunikowaniem się. Logopedia zajmuje się także kształtowaniem naszego myślenia, wypowiadaniem słów i pojedynczych głosek, bada przyczyny zaburzeń oraz trudności z komunikacją.
Czy terapia logopedyczna jest konieczna? Jeśli niepokoi Cię sposób, w jaki wypowiada się Twoje dziecko - zdecydowanie warto zapisać się na konsultację logopedyczną.
Programu Terapii Ręki (PTR) skupia się na rozwijaniu precyzyjnych ruchów dłoni i palców, czyli tzw. małej motoryki, w kontekście funkcjonowania całego ciała. Obejmuje również dostarczanie bodźców dotykowych – zarówno czucia powierzchniowego, jak i głębokiego. Ćwiczenia i zabawy w ramach terapii mają na celu usprawnienie ruchów dłoni, poprawę chwytu oraz koordynacji obu rąk, co jest niezbędne do wykonywania codziennych czynności, a w późniejszym etapie także do nauki pisania. Terapeuta analizuje także ogólną postawę ciała, kontrolę posturalną, napięcie mięśniowe, zakres ruchów w stawach oraz siłę mięśni. Zajęcia są dostosowane do poziomu rozwoju funkcjonalnego i intelektualnego dziecka,
a ćwiczenia podawane w atrakcyjnej i motywującej formie.
Konsultacja z terapeutą ręki jest wskazana, jeśli dziecko wykazuje trudności w obszarze sprawności ruchowej, manualnej lub sensorycznej, takie jak:
obniżona sprawność ruchowa i koordynacja (m.in. niezgrabność ruchowa, problemy z równowagą, skakaniem, jazdą na rowerze czy hulajnodze); niechętnie uczestniczy w zabawach ruchowych, szybko się męczy,
problemy z koordynacją wzrokowo-ruchową (m.in. trudności w budowaniu z klocków, układaniu puzzli lub innych zadaniach wymagających współpracy oka i ręki),
trudności w pisaniu i rysowaniu (np. stwierdzona dysgrafia, niewyraźne pismo, które nie mieści się w liniaturze, niestaranne prace, pogarszająca się jakość pisma w miarę jego kontynuowania; niechęć do rysowania, nieprawidłowy chwyt narzędzi pisarskich, zbyt mocny lub słaby nacisk kredki, zmęczenie ręki podczas pisania)
obniżona sprawność manualna (m.in. niższa sprawność dłoni w porównaniu z rówieśnikami; trudności z wycinaniem, trzymaniem nożyczek, lepieniem z plasteliny czy mas plastycznych),
problemy z czynnościami samoobsługowymi (np. z ubieraniem się, trzymaniem sztućców, wiązaniem sznurowadeł czy zapinaniem guzików),
kłopoty z koordynacją obu rąk (np. problemy z zabawami i czynnościami wymagającymi współpracy obu rąk, jak łapanie piłki, składanie ubrań, czy zakręcanie butelek),
nieodpowiednie tempo i precyzja ruchów (np. wolno, szybko lub niedbale),
trudności z planowaniem i uczeniem się nowych ruchów,
nadwrażliwość dotykowa (np. niechęć do dotykania nowych faktur i materiałów),
poszukiwanie dodatkowych doznań sensorycznych (np. mocnego ucisku dłoni - siadanie na własnych rękach, zaciskanie przedmiotów, uderzanie rękami w fakturowe powierzchnie),
nieprawidłowe napięcie mięśniowe (m.in. obniżone w centrum ciała, kompensowane przez wzmożone napięcie w dłoniach, stopach, obręczy barkowej lub biodrowej, a także w obrębie ust i języka).
Wszystkie te symptomy mogą świadczyć o trudnościach, które warto skonsultować z terapeutą ręki. Dzięki specjalistycznej ocenie i terapii dziecko może rozwijać swoje zdolności ruchowe, manualne i sensoryczne, co wpłynie na jego codzienne funkcjonowanie i samodzielność.
dla dzieci i młodzieży w wieku 6-18 lat
Diagnoza obejmuje różne obszary funkcjonowania klienta umożliwiając analizę profilową i dostrzeżenie indywidualnej specyfiki problemów. Może służyć do badań przesiewowych oraz badań służących dopasowaniu programu terapii do indywidualnych potrzeb klienta, śledzenia postępów terapii i modyfikowania jej w razie potrzeby. Pozwala na określenie prawdopodobieństwa występowania ADHD.
Biofeedback EEG (neurofeedback) to nowoczesna metoda treningu mózgu, która pomaga poprawić jego funkcjonowanie. Polega na monitorowaniu aktywności elektrycznej mózgu za pomocą elektroencefalografu (EEG) i przekazywaniu tej informacji użytkownikowi w czasie rzeczywistym. Dzięki temu osoba trenująca uczy się świadomie regulować swoje fale mózgowe, co może prowadzić do poprawy koncentracji, redukcji stresu i lepszego zarządzania emocjami.
Terapia biofeedback EEG znajduje zastosowanie w leczeniu zaburzeń takich jak ADHD, bezsenność, lęki czy depresja. Trening jest bezpieczny, nieinwazyjny i dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika.
Odkryj potencjał swojego mózgu z biofeedbackiem EEG!
Prowadzony jest przez certyfikowaną terapeutkę.
Zapraszamy dzieci, młodzież oraz dorosłych.
dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży to forma wsparcia, która odbywa się poprzez zabawy i ćwiczenia w grupach. Dzięki treningom dzieci uczą się prawidłowych zachowań społecznych, które mogą potem przełożyć na sytuacje występujące w ich codziennym życiu. W szczególności dzieci uczą się prawidłowej komunikacji, zasad przyjmowania krytyki oraz jej tworzenia, trenują rozpoznawanie i kontrolowanie emocji oraz współpracę we wzajemnym szacunku, a także nabierają wiary we własne możliwości. Uczą się umiejętności ważnych TERAZ i w PRZYSZŁOŚCI.
Jeśli jednak potrzebujesz bardziej konkretnych informacji, zadaj sobie pytanie, czy twoje dziecko:
· jest impulsywne, nie radzi sobie z kontrolowaniem własnych emocji, przez co odbierane jest negatywnie przez rówieśników?
· ma trudności w nawiązywaniu kontaktów, stoi z boku grupy, nie potrafiąc się do niej włączyć, nie umie przejąć inicjatywy bądź podtrzymać kontaktu?
· jest nieśmiałe, co utrudnia mu zawiązanie przyjaźni, ale też wskazuje na zawstydzające sytuacje społeczne?
· nie potrafi dopasować się do zasad oraz zrozumieć sensu ich istnienia?
· sprawia szeroko rozumiane problemy wychowawcze, masz wrażenie, że tracisz z nim kontakt?
· nie potrafi dopasować się do nowych sytuacji, nie radzi sobie z emocjami,
Jeśli odpowiedź na któreś z pytań brzmi: „tak”, to oznacza, że twoje dziecko potrzebuje wsparcia.
dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (6-9 lat)
„Uważność w edukacji. Kosmos i Kajo” to pierwszy w Polsce program dla dzieci i dorosłych oparty na uważności, aktywności fizycznej i samoregulacji, który oferuje szeroki wachlarz narzędzi do pracy z ciałem i umysłem. Jego celem jest holistyczne wspomaganie rozwoju uczestników – w obszarze emocjonalnym, psychicznym, fizycznym oraz społecznym.
Okresowo prowadzimy również grupy terapeutyczne /psychoedukacyjne dla nastolatków, samorozwojowe, osób doświadczających przemocy.
SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW
Realizujemy szkolenia/ warsztaty/ integracje/ webinary dla rodziców, szkół, placówek medycznych i firm z zakresu zdrowia psychicznego (m.in. na temat emocji, zab. psychicznych, dbania o dobrostan, przemocy, zarządzania stresem, metod wychowawczych, problemów szkolnych). Ofertę ustalamy indywidualnie z uwzględnieniem potrzeb klienta.
tel. 607626305
Praca z dietetyka może być pomocna dla różnych osób, w zależności od ich potrzeb i celów. Oto przykłady osób, które mogą skorzystać z konsultacji z dietetykiem:
Osoby z problemami zdrowotnymi / choroby cywilizacyjny – takimi jak cukrzyca, nadciśnienie, otyłość, choroby serca, problemy z trawieniem, alergie pokarmowe, celiakia.
Osoby pragnące schudnąć lub zmienić sylwetkę
Sportowcy i osoby aktywne fizycznie
Osoby z zaburzeniami odżywiania
Kobiety w ciąży i karmiące
Osoby starsze
Osoby z nietolerancjami pokarmowymi i alergiami
Osoby, które chcą poprawić swoje nawyki żywieniowe – pomaga wprowadzeniu zdrowych nawyków żywieniowych, np. w przypadku osób, które pragną jeść bardziej świadomie, poprawić swoją energię i samopoczucie
Osoby z Problemami skórnymi.
Osoby dążące do rozwoju osobistego, odczuwające stres z niską samooceną
Osoby odczuwające brak energii i motywacji